企業情報
企業情報
当社は、昭和43年(1968年)に関西地区初となるメーカーと資本関係を持たない独立系エレベーターメンテナンス会社として誕生以来、今日に至るまで無骨なまでに実直にエレベーターと向き合って参りました。
創業者である現会長が創立したときには、いろいろなメーカーより圧力があり非常に厳しい年数を重ねて参りましたが、当社の基本方針である「どこよりも迅速で、丁寧なメンテナンス。ご迷惑をかけない、決して背伸びはしない。」を合言葉に、個人のスキルや経験に応じた適切な担当台数や1日の点検台数を守り、地道な作業を少しずつ積み上げることで事業を展開して参りました。
メーカーメンテナンスではできなかった保守料金や修理工事費など、省コスト化の実現は当社の大きな財産となっています。こうして培ってきたノウハウは独立系エレベーターメンテナンス会社としてトップクラスであると自負しております。おかげを持ちまして、現在では各地のホテル協会様よりご指定を頂いたことをはじめ、さまざまなお客様より評価を頂いております。
エレベーターメンテナンスのプロとして、その責務を遂行する道は決して生易しいものではありません。 失敗は幾度となくありました。しかし、昨日の反省を今日に生かし、明日はさらなる工夫を加えていくことでレベルアップを目指して参りました。もちろん、これからもその姿勢は変わりません。 24時間、年中稼動しているエレベーターが安全であると、皆様に安心して使用して頂けますように、従業員一同誠心誠意の努力を重ねて参ります。これを機会に私どものスタッフのサービスへの姿勢をご高覧頂き、おつきあいを賜りますよう心よりお願い申し上げます。
日本昇降機株式会社
代表取締役 勝弘 義人
本公司成立於昭和43年(1968年),為關西地區首間與廠家沒有利益關係,獨立體系的電梯保養維修公司。創立以來始終致力於電梯至今。
公司創辦人(現任董事長)成立公司初期,因各方製造商的壓力下經歷了數年艱辛的時期。儘管如此,本公司持著「最迅速、謹慎的維護。不造成不便,不自負」的口號,通過根據技術員的技能及經驗分配負責台數和一天的檢查台數,以踏實的態度一步一腳印地擴展業務至今。
減省成本的實踐,例如原廠維修無法提供的低價格維護費和維修工程費等,已成為本公司的重要資產。而我們也以如此培訓出的技能知識在獨立體系的電梯維護公司中是第一流的為豪。除了獲選為各地酒店協會的指定公司,並得到許多客戶的良好評價。
作為電梯維修的專家,履行職責的路絕非是件容易的事,也經歷過幾次的失敗。但我們將昨天的反省回饋於今天,明天再將其加以運用進而邁向提高技能的目標。從今而後也將秉持著這樣的態度。公司每位員工都將真誠努力的工作以確保電梯24小時全年安全運作,使大家能放心使用。衷心期望您藉由此契機來了解本公司對服務的態度並給予我們服務您的機會。
日本昇降機株式会社
代表取締役 勝弘 義人
Established in 1968 and we are committed to our work as the first independent elevator maintenance company in the Kansai area with no capital relationship with manufacturers.
When our founder, the current chairman, founded the company, we have been under pressure from many manufacturers and have a few tough years. But we expanded our business step by step based on our policy of “The quickest and the most-careful maintenance. Avoid causing inconvenience to customers and do not overreach.”
Our strength is the low-cost maintenance and repair charge that cannot be provided by manufacturer elevator maintenance. As an independent elevator maintenance company, we are proud that the know-how we have cultivated which is top class. We also being designated as the maintenance company by Hotel Association, and received high evaluation from customers.
As an elevator maintenance professional, it is not an easy job to accomplish this duty. There have been many failures. However, we have been aiming for a level up by making use of all experience. Of course, that attitude will not change from now on. In order to give you peace of mind, we will make every effort to ensure that the elevator which is running 24 hours a day, 365 days a year is safe. We look forward to the opportunity to serve you.
Yoshihito Katsuhiro
Representative Director and President
一、安全を第一に考えお客様に安心を常にお届けできる企業を目指します。
一、心身ともにゆとりのある企業を目指します。
一、いつも笑顔で元気な挨拶を忘れず明るい企業を目指します。